Para Penyiasat Saya

08 September 2012

Bila dah bersedia, cari saya balik

Dia: Awak, boleh jadi awek saya? Saya berkenan sgt lah kat awak. Bagi saya, awak perfect!

Saya: Ok, boleh je tade masalah. Couple ke?

Dia: Err...kalo dah mintak jadi awek, maknanya couple la tu kan?

...

Saya: Ok. Bila nak kahwin?

Dia: Err..boleh tak tunggu saya habis belajar dulu tahun depan, pastu tunggu saya dapat keje stabil dulu. Dalam 3 tahun, insyaAllah.

Saya: Ok, kita putus sekarang gak.

Dia: Eh, kenapa?????

Saya: Tiga sebab;

Satu: "awak ajak saya bergelumang dalam dosa utk 3 tahun tanpa akad yang sah. Tiada jaminan awak takkan jumpa saya, sentuh saya dan hal2 berkaitan. Dalam 3 tahun tu kita akan bercakap hal sia-sia tentang soal hati yang tiada berkesudahan. Nanti ada yang terluka. Saya taknak hati saya terluka. Saya pun taknak hati awak terluka."

Dua: "kalau tak bersedia nak kahwin kenapa terburu-buru nak jalin hubungan? Sedangkan kahwin ni spesifiknya adalah utk mereka yg betul2 bersedia zahir batin, agamanya, ekonominya wlpn tak kaya, dan dari banyak sudut. Restu ibu bapa juga perlu difikirkan sama."

Tiga: "lelaki yang beragama tahu bahawasanya ini bukan caranya. Sabar. Tahajjud byk2. Istikharah rajin2. Taubat selalu2. Muhasabah sentiasa2. Ubah slow2. Lelaki beragama takkan beri harapan palsu dengan bermain dengan perasaan, masa dan waktu. Jangan letak harapan seandainya hati tak yakin. Jgn beri harapan pada yang mudah menyerap harapan. Hati wanita ni macam gelas kaca, mudah pecah. Bila dah terluka, susah nak rawat balik. Jangan ada niat nak kahwin je, tapi tindakan ke arah itu tidak ada. Boring. Cari calon ni bukan nak cuba-cuba macam cuba pakaian. "Tak sesuai yang ni, amik yg lain lah." No."

dia: Em..tp sy tetap nak awak. Dh bertahun2 tunggu awk.

saya: "Mohon padaNya andai hatiku yang kau pohon." Bila dah bersedia, cuba cari saya balik. Tapi ni bukan janji atau beri harapan. Jika sy masih blm berpunya, datang mintak dengan ayah mak terus. Bincang dengan dorang. Ok, saya letak tepon dulu. Salam.

dia: Wslm.

Tut ~ Tut

05 September 2012

Untitled :'(

31 Ogos 2012.
Sekali lagi single.
Bermaksud..sunyi lagi.

Maafkan Aida, Ejal..
Aida masih sayang dia.. 
Aida tak sanggu beri harapan pada orang sebaik Ejal.
Terasa bodoh. Sebab Aida lepaskan Ejal. 
Terasa kejam. Sebab Aida lah punca segala-galanya.

Maaf Ejal.. :( Aida minta maaf. Aida yang salah. Aida tak patut terlalu yakin yang Aida boleh buka pintu hati Aida untuk Ejal selepas dia.. :( Maafkan Aida, Ejal. Maaf Ejal...




Apa yang Ejal rancang,
Tentang masa depan kita,
Tentang semua,
Maafkan Aida,
Aida dah musnahkan impian Ejal..

Aku sayang kau..
Tapi maafkan aku..
Aku tak sanggup menipu kau..
Sayang diantara kita masih belum mampu menyentuh sedikit pun perasaan aku pada dia.. :'(
Maaf Ejal..
Ampunkan Aida.. Memang salah Aida.
Tapi sejak awal, bukan niat Aida untuk main-mainkan Ejal.
Sebaliknya, Aida cuba sedaya upaya Aida untuk betul-betul terima Ejal.
Sebab Aida betul-betul nak lupakan dia..

Maafkan Aida, Ejal.. 
Aida banyak buat Ejal tersinggung..
Kalau lah Aida boleh buat apa sahaja, Aida nak Allah tak pertemukan kita berdua,Ejal..

Maafkan Aida sebab muncul dalam hidup Ejal..
Aida minta maaf sangat-sangat Ejal.. :'(

Semoga Allah berikan kita lebih banyak petunjuk..
Tiada siapa yang tahu siapa jodoh mereka..
Kalau kau pemilik tulang rusuk itu, Allah tahu untuk satukan kita..
Jika tidak,, Allah itu Maha Mengetahui, Dia tahu apa yang terbaik buat hambaNya..
Insyaallah..

Nazarudin bin Selamat, Maafkan Aku.. Selamat Tinggal.. (1Jun2012-31Ogos2012)


*Pelangi, aku tak mampu.

Mungkin Ini Cerita Yang Anda Cari