Para Penyiasat Saya

10 November 2012

Terakhir

Bismillah.. Assalamualaikum..

Aku dah fikir masak-masak. Aku tak akan update lagi apa-apa kat blog ni.

YA. PASTI!

Aku dah buat keputusan untuk create blog baru. :)

Dan aku nak biarkan semua cerita lama dalam blog ni.

Hmmm... tak tau apa nama blog baru. Tapi aku akan update kat Facebook nanti ye. ;)

By the way, life is too wonderful when we know how make it..  AllahuAkhbar.


_THE END_

16 October 2012

Judi Vs Perang

Assalamualaikum.. Bismillah...

Selalu kita dengar, 'hidup itu seperti satu perjudian'. Ada kala kita akan dapat untung, ada kala kita rugi.

Bagi aku, hidup itu satu peperangan. 

Sama ada nak atau tidak, kita terpaksa berhadapan dengan peperangan ini. Di mana samada kita akan mati di medan perang, atau kita akan hidup selamat dengan kemenangan sehingga semuanya selesai.

Manusia boleh guna pelbagai senjata untuk menang. Dan pelbagai cara untuk kekal selamat.

Perjudian. Itu satu keghairahan untuk menang.
Peperangan. Bukan satu perjudian atau permainan. Ia satu tanggujawab dan kewajipan.

Manusia tetap akan mati. Tetapi biarlah mati setelah terselamat dari peperangan da memegang sebuah kemenangan. 



13 October 2012

Trust Me

Assalamualaikum, bismillah...

Mungkin kau boleh salahkan aku..
Aku membenarkan sesiapa sahaja untuk muncul dalam hidup aku..
Tetapi tidak dalam kisah cinta aku..

Aku akan tunggu kau selagi aku mampu..
Trust me, Pelangi.
:')

08 September 2012

Bila dah bersedia, cari saya balik

Dia: Awak, boleh jadi awek saya? Saya berkenan sgt lah kat awak. Bagi saya, awak perfect!

Saya: Ok, boleh je tade masalah. Couple ke?

Dia: Err...kalo dah mintak jadi awek, maknanya couple la tu kan?

...

Saya: Ok. Bila nak kahwin?

Dia: Err..boleh tak tunggu saya habis belajar dulu tahun depan, pastu tunggu saya dapat keje stabil dulu. Dalam 3 tahun, insyaAllah.

Saya: Ok, kita putus sekarang gak.

Dia: Eh, kenapa?????

Saya: Tiga sebab;

Satu: "awak ajak saya bergelumang dalam dosa utk 3 tahun tanpa akad yang sah. Tiada jaminan awak takkan jumpa saya, sentuh saya dan hal2 berkaitan. Dalam 3 tahun tu kita akan bercakap hal sia-sia tentang soal hati yang tiada berkesudahan. Nanti ada yang terluka. Saya taknak hati saya terluka. Saya pun taknak hati awak terluka."

Dua: "kalau tak bersedia nak kahwin kenapa terburu-buru nak jalin hubungan? Sedangkan kahwin ni spesifiknya adalah utk mereka yg betul2 bersedia zahir batin, agamanya, ekonominya wlpn tak kaya, dan dari banyak sudut. Restu ibu bapa juga perlu difikirkan sama."

Tiga: "lelaki yang beragama tahu bahawasanya ini bukan caranya. Sabar. Tahajjud byk2. Istikharah rajin2. Taubat selalu2. Muhasabah sentiasa2. Ubah slow2. Lelaki beragama takkan beri harapan palsu dengan bermain dengan perasaan, masa dan waktu. Jangan letak harapan seandainya hati tak yakin. Jgn beri harapan pada yang mudah menyerap harapan. Hati wanita ni macam gelas kaca, mudah pecah. Bila dah terluka, susah nak rawat balik. Jangan ada niat nak kahwin je, tapi tindakan ke arah itu tidak ada. Boring. Cari calon ni bukan nak cuba-cuba macam cuba pakaian. "Tak sesuai yang ni, amik yg lain lah." No."

dia: Em..tp sy tetap nak awak. Dh bertahun2 tunggu awk.

saya: "Mohon padaNya andai hatiku yang kau pohon." Bila dah bersedia, cuba cari saya balik. Tapi ni bukan janji atau beri harapan. Jika sy masih blm berpunya, datang mintak dengan ayah mak terus. Bincang dengan dorang. Ok, saya letak tepon dulu. Salam.

dia: Wslm.

Tut ~ Tut

05 September 2012

Untitled :'(

31 Ogos 2012.
Sekali lagi single.
Bermaksud..sunyi lagi.

Maafkan Aida, Ejal..
Aida masih sayang dia.. 
Aida tak sanggu beri harapan pada orang sebaik Ejal.
Terasa bodoh. Sebab Aida lepaskan Ejal. 
Terasa kejam. Sebab Aida lah punca segala-galanya.

Maaf Ejal.. :( Aida minta maaf. Aida yang salah. Aida tak patut terlalu yakin yang Aida boleh buka pintu hati Aida untuk Ejal selepas dia.. :( Maafkan Aida, Ejal. Maaf Ejal...




Apa yang Ejal rancang,
Tentang masa depan kita,
Tentang semua,
Maafkan Aida,
Aida dah musnahkan impian Ejal..

Aku sayang kau..
Tapi maafkan aku..
Aku tak sanggup menipu kau..
Sayang diantara kita masih belum mampu menyentuh sedikit pun perasaan aku pada dia.. :'(
Maaf Ejal..
Ampunkan Aida.. Memang salah Aida.
Tapi sejak awal, bukan niat Aida untuk main-mainkan Ejal.
Sebaliknya, Aida cuba sedaya upaya Aida untuk betul-betul terima Ejal.
Sebab Aida betul-betul nak lupakan dia..

Maafkan Aida, Ejal.. 
Aida banyak buat Ejal tersinggung..
Kalau lah Aida boleh buat apa sahaja, Aida nak Allah tak pertemukan kita berdua,Ejal..

Maafkan Aida sebab muncul dalam hidup Ejal..
Aida minta maaf sangat-sangat Ejal.. :'(

Semoga Allah berikan kita lebih banyak petunjuk..
Tiada siapa yang tahu siapa jodoh mereka..
Kalau kau pemilik tulang rusuk itu, Allah tahu untuk satukan kita..
Jika tidak,, Allah itu Maha Mengetahui, Dia tahu apa yang terbaik buat hambaNya..
Insyaallah..

Nazarudin bin Selamat, Maafkan Aku.. Selamat Tinggal.. (1Jun2012-31Ogos2012)


*Pelangi, aku tak mampu.

29 July 2012

Dosa Semalam.

Dosa semalam aku intai
Dan titis-titis air mata menunggu untuk keluar
Melepaskan kekesalan...

Gelapnya Ya Allah,
Terbiar aku di situ
Dunia aku gelap taktala itu
Mencari cahaya; tidak
Diberi cahaya; menolak...

Ampunkan aku Ya Allah.
Ganasnya angin kau pukul jasadku
Pukulah aku libas keluar segala dosaku !

Dan airmata deraslah kau keluar
Cuci segala kekotoranku
Aku butuh kesucian
Aku butuh keampuanan
Agar bersih di mataMu, Tuhan..

12 July 2012

Jumpa Cinta

Assalamualaikum dan Bismillah...

Entah kenapa rajin pula nak menjenguk blog yang dah bersawang ni. Dengan line enternet yang ala-ala siput bab* ni.. Gigihkan juga lah nak mengadu kat blog sendiri.

Bertunang?

Sebelum bertunang ada apa ye?

Merisik?

Merisik tu akan adanya perbincangan antara dua buah keluarga pasangan yang ingin mendirikan masjid.

Sekarang ni kat kampus ceritanya tak habis-habis tanya betul ke aku nak bertunang..?
Ya Allah... Sumpah aku sendiri pun tak tahu aku nak bertunang ke tidak.. 
hmm..??

Ceritanya, aku tak sedia lagi. itu ceritanya. OK?

Aku tahu kau dah jumpa pengganti aku AS.... Her name is Dara Mulia. :') entah, tapi rasa terkilan sangat sebab orang yang kau pilih sekarang bukan seperti apa yang kau nak dulu. Kau sendiri tahu orang yang macam mana kau nak.. Tapi akhirnya kau pilih orang yang macam tu.

AS, kau dah banyak berubah since kita putus.. Pendirian kau berubah ! Kau dah lupa apa yang kau nak.. Ramai yang kata kau akan mainkan DM.. entah. Kau sahaja yang tahu niat kau bersama DM sekarang. Aku doakan kau bahagia..

Biarkan aku tetap menyayangi kau dari jauh, merindui kau dalam senyap.. 

Ramai yang suruh aku move on. Aku sedang move on la ni.. tapi dengan membawa sekali nama kau.. Aku rasa bahagia sangat bila ada ketika aku teringatkan tentang kau dan aku rasa sedih. Kemuncak rasa bahagia itu bila aku akhirnya menangis bila terlalu rindu dengan kau AS.. Ya Allah, bahagianya aku mencintai orang yang aku sayang dalam senyap, tanpa orang itu tahu...

Aku jumpa cinta aku iaitu kau. :')




11 June 2012

Butuh Waktu.

Bismillah...
^_^
Dah sebulan lebih kau pergi,kan...?
Harini dah start sem baru and yes, aku dah pun sampai di bumi Melaka ni..

Melaka Bandaraya Bersejerah, haha.. dan memang banyak sejarah antara aku dan kau di tanah kecil ini.. :')

Alhamdulillah... aku masih tidak anggap kau seperti musuh aku. dan tidak sedikit pun perasaan benci timbul dalam hati aku untuk kau.
Aku tenang sekarang.
Aku tak lagi persoalkan apa yang telah terjadi. Semua ini takdir,kan?
Allah berikan kita bahagia, tapi kita juga yang khianatinya, mungkin sebab itu Allah tarik semuanya.. 

Apa ada pada kau syg, sampai aku tak boleh buang kau dari minda aku??
Sampai aku tak boleh nak mulakan hidup baru??

Satu hari nanti, aku akan pulangkan benda ni. :')


02 May 2012

Luahan lagi..

Guess what? aku tengah dengar lagu kat blog dia time buat entry kali ni. :') jam menunjukkan tepat 4.20 pagi... 
Jari-jemari pantas menekan huruf demi huruf, ayat demi ayat. Mencari bahan2 yang boleh buat aku rasa gembira, hilangkan rasa sedih dan cuba untuk menghilangkan rasa ingin tahu tentang dia. :(

ye, aku rindu. 

:] tersengih sekejap. 

hahaha. kenapa?

Hey, aku terpandang jari manis kanan aku sendiri. 

Cincin Kita :')

Sekejap. Aku nak betulkan cincin ni...

:') okay, now dah nampak nama dia.

Adamku, afif shairazi, aku rindu dia.. Setiap saat.. :'(

15 April 2012. Itulah tarikh segalanya yang terindah makin jauh dari kehidupan aku.

Pelangi Hati,
Aku tahu kau tidak rasa apa yang aku rasakan sekarang..
Rindu yang tak terucap..
Dan air mata yang tidak pernah berhenti mengalir bila terkenangkan saat2 indah bersama.. :')
Kau pun pasti tidak seperti aku yang sekarang tak lalu untuk menjamah nasi.
Aku seorang sahaja yang rasa.. kan?

Tak apa lah, aku pasti bila kau teringat susah senang kita bersama dahulu, kau akan tahu bahawa aku pernah wujud..

Hari ni, BlackBerry aku tu, aku biarkan mati.. Aku tak sanggup nak baca tweet2 dia di twitter. Dia mungkin tak merasa sakit bila dia tweet benda2 macam tu.. tapi bagi aku, setiap tweet dia yang aku baca, aku akan telan perlahan-lahan dan akhirnya, racun itu sampai ke hati.

Jadi, aku biarkan sahaja BB itu mati... sampai sekarang.

Dan aku sebenarnya tak sanggup untuk baca balik apa yang dia bbm aku tempoh hari. Seolah-olah aku ni perempuan murahan.. Ya Allah... Sampai macam tu sekali kau fikir,adam.. :'I 

Aku telan lagi,adam..

Sebab aku tahu, dan kenal kau.. kau tak bermaksud macam tu ketika kau tengah marah,kan? 

Hari ni, aku banyak cerita benda2 yang indah tentang kita pada Ain.. Ain dengar dan tersenyum.. Dia kata kau dan aku sangat sweet.. :')

Alu teringat-ingat bila kita sama-sama cari masjid dan surau untuk selesaikan tanggungjawab masing-masing. Aku teringat bila kita sama-sama main buaian lepas solat Mahgrib sementara tunggu waktu solat isya'... Aku teringat taman tu.. Aku teringat Planetarium.. Aku teringat aku lap peluh2 di dahi kau.. 

Ya Allah.. :'I

'Afif'... nama terukir di cincin ni.. Setiap masa aku tengok.. Dan kemudian pasti aku akan sedih. :(
Dan kemudian, aku akan tengok lama2 nama kau. Apa ayat yang keluar?

"Kita pasti bersama kembali, dia akan kembali sekali lagi".. :')

Mungkin kau tak sedar atau kau sememangnya sedar.. Kau dah buang aku.. :') dan bukan itu yang aku tangiskan.. Apa yang aku tangiskan ialah bila teringat kau bersusah -payah untuk dapatkan aku dahulu.. dan akhirnya sekali lagi kau bersusah-payah untuk buat aku lepaskan kau...

Kembali pada aku, Afif Shairazi.. :'(

Doaku kepada Allah tak pernah putus-putus...

Aku tunggu...


18 April 2012

Awak..,, :'(

Awak, saya tak tahu apa sebenarnya sedang berlaku antara kita..
Awak, kalau saya ada buat salah awak tolong beritahu saya.. :(
Awak, saya tak mahu kita terus macam ni..

Ni baru dua minggu kita berjauhan, belum dua bulan...
Apa patut saya buat untuk dapat kembali awak yang dahulu?? :'(

Saya akan bersabar demi hubungan kita..
Saya harap awak cepat sedar..
Saya Sayang Awak. :'(

27 March 2012

SESAL MENDUA.

*Bumi ini bulat. Pusing-pusing, akhirnya di situ jua. Aku sedang hayati lirik lagu ini. :') 


Dulu
Aku pandang diriku
Kekasih yang setia
Tak pernah berdusta
Kini
Aku mulai merasa
Sedap hati mendua
Perlahanku tinggalkan kamu
Tapi
Semakin jauh aku
Semakin aku rindu
Rindukan kamu
Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku
Mungkin
Mungkinkah kita bisa
Perbaiki semua
Kembali bersama
Kerna semakin jauh aku
Semakin aku rindu
Rindukan kamu
Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku
Benar apa kau ucapkan dulu
Takkan mudah ku lepaskan kamu
Menyesal aku curangi kamu
Aduh aduh Tuhan tolong aku
Menyesal aku tinggalkan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku
Benar apa kau ucapkan dulu
Takkan mudah ku lepaskan kamu
Menyesal aku curangi kamu
Aduh aduh Tuhan tolong aku
Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku


24 February 2012

Afif Shairazi.

Assalamualaikum..

Dia baik. Dia sempurna untuk menyempurnakan aku. Namun dia lebih tahu akan apa keputusannya.

Samada suka atau tidak. Rela atau terpaksa. Mahu atau tidak. Keputusan di tangan dia. 

Apa yang aku terkilankan. Mengapa datang dengan penuh harapan dan keikhlasan jika akhirnya akan berakhir dengan rasa benci di hati.

Aku benci dia??

Oh tidak benar. Tapi mungkin dia sudah tanam rasa benci itu terhadap aku.

Terkilan lagi kerana sudah aku paksa membuka pintu hati. Tapi kenapa akhirnya masuk untuk seketika lalu ditinggalkan tanpa menutupnya kembali sebaiknya?

Seperti yang aku kata, dia sahaja yang tahu akan apa tindakan yang dia lakukan.

Tiada yang sebaik dia. Bersyukur walaupun terkilan.

Ini yang dia mahukan.

Sedikit pun tiada benci.

Cuma yang pasti terasa sangat terkilan. :')

Mungkin ini memang takdir aku yang tak pernah berubah.

Sampai bila??

Hmm.. Sampai Adam yang betul diciptakan untuk aku datang dan membawa aku dengan cara halal. Insyallah.. :)

Ini yang Afif Shairazi mahukan. Walaupun sesungguhnya hati ini tidak pernah merelakan. 

Aku sudah sedaya upaya untuk memulihkan keadaan. Tapi nampaknya dia tidak lagi ada rasa untuk berbaik semula.

Ini yang Afif Shairazi mahukan.

Maaf, aku terpaksa buang semua tentang kau. Semua. :"(

Sebab ini yang Afifi Shairazi mahukan.

Semoga dia dapat teman hidup sebaik heliza, secomel najwa dan secantik neelofa. :')

Thanks for everything.

Untuk kenangan sejak dari tempat permulaan bertemu sehingga sekarang.. Thanks..

Selamat tinggal Afif Shairazi,
Selamat tinggal Debab,
Selamat tinggal Wafiey,
Selamat tinggal Tope'ah..

20 February 2012

Dunia Bagai Taman Permainan.

Assalamualaikum,

Maaf. Dah lama aku tak berblogging. Di sekitar aku mungkin tahu mengapa aku diam di blog. :')

Cinta itu anugerah dari Allah. Cinta itu Universal. Tetapi cinta yang ingin aku ceritakan kali ini ialah cinta di antara Adam dan Hawa. :')

Cinta itu anugerah dari Allah. Cinta yang datang dari Allah itu sudah tentulah suci. Tapi mengapa cinta itu juga yang akan bawa manusia ke kancah dosa. Dunia penuh dengan nafsu. Nafsu yang mengusung manusia itu sendiri ke neraka jahanam. Dan nafsu itu punyanya juga dari cinta. 

Apa ini semua. mengelirukan.

Kalau benar cinta itu membahagiakan, mengapa masih ada yang derita kerananya? Yang rela menempah neraka dengan sanggup membunuh diri sendiri kerana cinta. Itu tanda bahagia.

Jika benar Hawa itu jadinya dari tulang rusuk Adam.. Kenapa sukar itu mereka dipertemukan. Bagaimana ingin tahu itulah tulang rusuk kaum Adam? 

Kenapa dunia begitu sukar?

Kenapa tidak dipermudahkan sahaja?

Kenapa begitu rumit?

Kenapa sehingga ada manusia seperti alat permainan di dunia?

Kenapa mesti seperti itu?

Kenapa tidak dunia ini wujud untuk satu perjalanan panjang yang adil dan saksama?

Kenapa ada yang lebih ada yang kurang?

Dulu, aku pernah kata.. aku akan terima orang yang sayang aku lebih dari aku sayang dia. Sebab kalau aku sayang orang lebih dari dia sayang aku, semua itu akan musnah. :')
Hari ini terbukti, semua itu tak ada beza. 

Sebab itu aku tertanya-tanya. Kenapa perlu aku dapat rasa cinta tapi akhirnya tetap sama. Dosa, di sepanjang percintaan? Itu juga aku keliru. Dosa. Dan tuhan sangat murka dengan dosa-dosa seperti itu. 

Jadi mengapa perlu diletakkan rasa cinta di antara dua manusia yang tidak ditakdirkan bersama di syurga nanti?

Mengapa tidak sahaja diletakkan rasa cinta apabila dua insan yang ditakdirkan benar-benar akan bersama di syurga?

Mengapa beri peluang untuk manusia membuat dosa??

Persoalan yang tiada jawapan.

Dan itulah Dunia.

BAGAI TAMAN PERMAINAN.




03 February 2012

Apa-apa Pun Boleh Jadi

Assalamualaikum..

Tergerak hati nak buat post baru malam ni. em? malam? 2.26 pagi.. =__=' malam ke? urgh... lupakan.
Harini macam-macam berlaku. Dan paling menyedihkan bila classmate, groupmate, levelmate aku kemalangan petang tadi. Motor. 

Ya Allah, sembuhkanlah Miza dan Nunu.. :'( 

Hmm. Esok lepas kelas Journ, aku akan terus pulang ke JOHO.. woohooo!! Nak amik BB aku dan datang hebohkan majlis tunang Uji.. wooo~~~ Dah nak ada laki dah kawan aku sorang ni.. :) Aku bila lagi?? haha.

Kadang-kadang kita tak tahu apa akan jadi pada kita. Dan apa hikmah disebaliknya. Jujur aku masih sedih dan kecewa. Mungkin sebab itu, belum terbukanya hati untuk betul-betul terima Afif.

Afif Shairazi bin Khalid

Dia baik, dan mampu memimpin aku. :') Tuhan sahaja tahu perjalanan kita berdua. Aku tak mampu mengharap dan memberi harapan lagi. Setiap kali harapan itu tercipta, jika ia musnah, tiada siapa mampu meneka peritnya. Kalau dia memang Adam untuk aku, aku redha, aku bersyukur.. Jika dia bukan Adam untuk aku, Ya Allah.. kau jauhkanlah hati kami sebagaimana kau pernah lakukan dahulu.
Kepada insan yang mengecewakan aku tempoh hari, aku maafkan kau. Mungkin aku yang tidak faham isi hati kau, situasi kau. Aku doakan aku cepat-cepat dapat lupakan kau dan terima kenyataan ini. Aku maafkan kau dan aku tak pernah menyesal kita dipertemukan. Sekurang-kurangnya, kau pernah menjadi sebab untuk aku terus kuatkan semangat ketika aku dalam kesusahan. Terima kasih. Dan terima kasih juga kerana pernah kau cuba bahagiakan aku. Aku doakan kau jumpa dan dapat apa yang kau kejarkan dalam hidup kau. Aku lepaskan kau sepenuhnya, dan dengan rela.. 

Dan manusia, termasuklah aku, mudah lupa. Apa yang ada di depan mata disiakan. Bila hilang dari pandangan, tercari-cari. Sahabat, aku cuba dalami diri kau. Mungkin memang bukan saatnya. Atau mungkin memang bukan untuk kita. Mulai saat dan detik ini, aku akan jaga kau seperti aku jaga adik beradik aku sendiri. Aku sayang kau dan aku akan sentiasa ada untuk kau. Bila-bila masa. Dan macam yang aku cakap, apa pun terjadi, tak ada siapa boleh renggangkan hubungan kita. :)

Apa-apa pun boleh jadi. KITA HANYA MERANCANG, TUHAN TENTUKAN.



20 January 2012

Boomm!! dan meletup. bussssssssssssshh..

Dan ianya seperti bom nuklear.





Kau hancurkan hatiku hancurkan lagi kau hancurkan hatiku tuk melihatmu kau terangi jiwaku kau hancurkan lagi kau hancurkan hatiku tuk melihatmu...

Tapi kalau kau rasa, kau memang, kau dah ada niat buat aku macam ni, aku mohon, kau pergi jauh-jauh dari aku.

Aku tak kisah apa kau nak buat. Aku cuma tak faham, kenapa kau datang balik, dan kau baik2 balik dengan aku, sedangkan kau dah ada orang lain. 

Sedangkan kau tahu aku sampai bila pun tak akan sanggup tengok kau dengan siapa-siapa pun. Even kau mintak maaf macam mana pun, aku lebih rela kau tak minta maaf dari kau tunjuk perangai sebenar kau sekarang.

Hari ni hari jumaat,kan? Allah tu memang nak tunjukkan aku siapa sebenarnya kau. Ya Allah, aku betul-betul sayang kau dan aku ingat kau ikhlas. 

Dalam aku sedang jaga perasaan aku pada kau, aku sanggup ketepikan orang lain, orang yang sanggup buat apa je untuk aku, aku tolak mentah-mentah sebab kau, sebab perasaan aku pada kau. Hari ni, Tuhan tunjuk aku perkara sebenar.

Serious, aku tak sangka kau buat aku macam ni. :') Kau manusia jenis ape la. 

Sayang, aku sayang sebab aku cukup jaga perasaan aku pada kau. Tapi sampai bila,kan? Kau terus buat aku macam ni. Kau baik dengan aku tapi sebenarnya kau buat aku macam ni. 

Mungkinlah kot aku yang beriya nakkan kau. Aku yang beriya sangat tunggu kau. Dan akhirnya kau mainkan aku macam tu je.

Dah tiba masa aku fikirkan perasaan orang lain. Mungkin kalau aku tak sayang orang yang bakal aku terima tu macam mana aku sayang kau. Tapi itu lebih baik kalau orang tu betul-betul ikhlas dengan aku. Insyallah, perasaan sayang tu semua milik Allah. Tidak ada yang mustahil.

Aku bersyukur, Tuhan betul-betul berikan aku petunjuk hari ni.

Mulai saat dan detik ini, jangan cari aku lagi. 

Thanks for everything. Aku sayang kau.












13 January 2012

Assalamualaikum,

Alhamdulillah.. Test Eco tadi semua aku dapat selesaikan. Takda yang rongak-rongak. Tadi dah pergi klinik. Doktor check urine test segala. Sebab perut aku yang sebelah kanan sakit gila bila nak gerak or terhentak. Last-last, result keluar dan aku ada infection kat pundi kencing and kidney aku. Haaaaaaaa... :O

Tapi tak apa lah. ubat semua doktor dah bagi free. Harap-harap cepat sihat. Sbab aku dah tak tahan sangat sakit bila terhentak time naik  moto dengan Nad :'(

Lepas tu, aku tak dapat pergi kelas Photo malam tadi sebab sakit. Aku makan dekat laksamana tadi pun sup ayam dan nasi putih je. Air mineral je. Sumpah dah macam makanan kat hospital. ......

Esok pagi-pagi aku akan ke Shah Alam untuk interview dengan Alaf 21.. :D

Time dekat Laksamana tu, aku ternampak shira dengan samad. Dari jauh.. Aku tersenyum sorang-sorang. Tengok mereka gurau-gurau.. Aku teringat Dia..

Tiga Bulan Sembilan Hari.... u left me.

I MISS YOU. =,0


10 January 2012

New Chapter.

Assalamualaikum, ^o^

Well technically, this is the first entry for this month on 2012.. :D So, Weeeeeeeeee~~!!
Hari ke-10 untuk 2012..
So.. Apa yang dah jadi?

Awal-awal tahun yang tak menggembirakan langsung sebab tiba-tiba tak dapat menyabut New Year di melaka seperti yang dirancang. Sumpah sedih. Lebih-lebih lagi bila malam New Year, Mummy di wad dan operation. Aku sambut New Year dengan cara yang sangat berbeza tahun ini. Rasa bersyukur sebab walaupun Mummy tak ada malam itu dan kami sekeluarga seperti dalam kesedihan, tetapi aku dapat menunaikan solat Isyak yang sangat tenteram. Bila aku dapat solat dalam masa tahun yang berbeza. :D Aku solat pada tahun 2011 dan selesai pada 2012. Rasa lain sangat. Sedangkan orang lain sedang seronok tengok bunga api, aku bersyukur sebab dapat peluang untuk selesaikan solat terakhir 2011 dan solat terawal 2012.

Apa pun, alhamdulillah.. Mummy dah sihat sekarang. :) Terima kasih yang mendoakan Mummy. 

Kemudian, hari demi hari, ada sahaja perkara yang berlaku. Yang gembira, yang sedih. 5 January 2012, alhamdulillah, selesai tugasan aku untuk buat surprise untuk birthday Mok. 









hahaha! Puas bila dapat kenakan Mok.Walaupun kek tak semahal mana sebab dapat cari dekat Masjid Tanah je., hahaha. Dan tak ramai yang datang, tapi meriah sangat! ^_^ AKU SAYANG KAU,KAWAN!

Itu takdir..

Azam aku tahun ini, 

Cipta banyak lagi kenangan baru, perbaiki diri, kukuhkan lagi pegangan agama dalam diri aku.

Tentang kisah cinta pula... hahaha. Motif la kan nak buat ayat macam tu. xD
Okay2.. Kalau tentang itu, aku tak ada apa-apa plan lagi. Yang lama masih berbekas. :')

Alhamdulillah.. Aku hargai insan2 yang cuba menyayangi aku. Aku pun berdoa agar ada petunjuk. Cinta tu kan milik Allah. Jadi, dari Dia lah kita memohon. :)

Apa-apa pun..,,









Mungkin Ini Cerita Yang Anda Cari