Para Penyiasat Saya

25 September 2011

We are Complicated.

Assalamualaikum,

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

Tengah hari tadi aku deactive Facebook.
Tengah hari tadi aku buat keputusan.
Kami sedang mencari jalan penyelesaian.
Biarlah, aku mahu lepaskan dahulu final aku ni.
Before 5 Ocktober nanti, insyallah...
Aku harap semua akan jelas.

Setiap doaku selepas solat, tak tinggal doaku agar Tuhan sejahterakan kedua ibu bapaku serta adikku.
Setiap doaku itu juga-lah, tak tinggal doaku agar Tuhan terus memberikan petunjuk demi petunjuk buatku.
Setiap doaku itu juga-lah, semua kesulitan aku serahkan hanya padaNya.

2 October nanti, 12 tgh hari, tamatlah nanti final exam aku.
Insyallah, selepas itu, aku akan berikan keputusan aku.
Aku harap perpisahan sementara ini dapat sedarkan kami berdua.

Kadang-kala kita tak sedar yang kita perlukan seseorang itu dalam hidup kita.
Kadang-kala kita tak sedar yang kita silap memahami perasaan sendiri.

Aku harap sepanjang perpisahan sementara ini, aku akan sedar tentang apa yang aku tak sedar.
Dan aku berharap dia juga akan sedar.
Aku harap kalau dia benar sedar, usahlah aku disembunyikan lagi.
Aku benar2 ingin semua yang dekat dengan dia tahu tentang aku, bukan disembunyikan lagi seperti dahulu.
Mungkin perkara remeh, tapi tidak bagi aku.

Perpisahan sementara ini akan buat kami lebih berfikiran lebih dalam.
Soal perasaan perlukan masa.
Buat masa ini, aku akan jaga apa yang ada dalam hati aku.
Aku harap yang lain menghormati keputusan aku.
Biarkan aku menjaganya dulu sebab ia masih milik aku dan dia.

Kalau dia baca, harap dia sedar. Sehingga sekarang, aku tak pernah menyesal setia dengan dia.
Aku cuma perlukan pengakuan dia yang jelas. SANGAT JELAS.  (please.before 5 oct)
Aku pasti dia tahu kenapa mesti sebelum 5 haribulan.

Aku dah usaha..
Dan berdoa..
Seterusnya aku akan tawakal..dan semua aku serahkan pada Allah.

Akhir sekali, aku harap semua ini tidak mengganggu aku dalam menghadapi Final Exam minggu ini. Semoga semuanya berjalan lancar. Insyallah.. Amin.

Dah hampir sebulan simpan DOMO ni. DOMO ni sepatutnya dah sampai kat awak hari tu.


This can explain everything.

Relationship should not be complicated like this, right?


*aku tak boleh lari dari menagambil gambar. saat ini, hanya gambar yang boleh menjelaskan segalanya.


Sekian,,






No comments:

Mungkin Ini Cerita Yang Anda Cari