Para Penyiasat Saya

15 June 2011

Masuk Balai..!

Assalamualaikum kiri dan kanan,,

Hari ni rabu.. Dan memandangkan kelas aku cuma ada satu je iaitu BEL311,, maka banyaklah masa yang terluang.. (tu yang tetiba rajin nak update story ni.haha)

Hmm.. Hari ni aku dapat pengalaman baru. MASUK BALAI..!! Warghh... aku memang penjenayah yang dikehendaki.. hahahha! XD Choooii~~~ jangan doa bukan2 lah kawan.. haha.

Sebenarnya, aku pergi IPD Alor Gajah tadi dengan Numb2, Nunu and Miza.. Kami ada tugasan untuk subjek COM dan perlu dapatkan report daripada polis. So, inilah pengalaman pertama aku menemuramah anggota polis. Nasiblah aku bawak baby aku sekali.. dapatlah tangkap gambar-gambar sikit..



ini mangsa kemalangan untuk report polis yang kitorang ambil. Kebetulan sampai je IPD tu,, betul2 ade kes kemalangan.. So, kira kami dapat report yang fresh la.. :)


Disebabkan kebetulan ada kemalangan tu, dapatlah aku ambil gambar keadaan kenderaan yang mengalami kemalangan tu.. Bukan senang nak amik spontan mcm ni woo.. haha.



Ni masa mangsa membuat report tentang kemalangan.. Pegawai polis tu namanya Tuan Roslan.. berjawatan sebagai Penolong Pegawai Penyiasat. HAHA! aku teringat cerita Detective Conan. :P




Misi selesai... Report dah dapat, gambar dan temu ramah pown dapat.. Sebelum balik, beriya nak abil gambar berlatarkan IPD Alor Gajah.


Bila keluar dari IPD tu, ada satu perasaan yang aneh muncul.. aku dah mula jatuh cinta dengan bidang journalism dan kewartawanan.. Huuuu~~~ lalalalalaaaa...



No comments:

Mungkin Ini Cerita Yang Anda Cari