Para Penyiasat Saya

14 March 2011

Semua Perkara itu Mudah, Tapi Mudah itu Bukan Semuanya..


Assalamualaikum,,

Tajuk enteri aku agak putar belit dan hanya aku dan orang-orang yang berkenaan je yang faham. atau mungkin setiap orang akan membaca tajuk enteri aku ni dengan nada yang berbeza, maka berbeza mesej yang akan sampai kepada mereka. lain orang, lain cara pemahamannya.


HUH?


oke. macam mana aku nak start ek? ermm... oke. dah lama juga aku tak bermanja-manja dengan blog aku ni. bukan aku tak ada idea. cuma aku terlalu banyak perkara perlu aku selesaikan. nak tawu tak ape aku buat sepanjang aku tak buat enteri baru? nak tak?


KRIK..KRIK..KRIK....


oke. aku anggap itu sebagai 'NAK' untuk soalan aku tadi. HAHA! so, apa aku buat? bermula dengan hari Jumaat. macam biasa, hari Jumaat aku tak ada kelas. so, Jenab, Nad, Azfar dah deal dengan Qisti & Auni untuk keluar buat photoshot. aku? aku tak join sebab kononnya nak siapkan assignment. hok hok hok. madah la sangat nak buat assgnment. bangun dah la lambat..  >.<  oke2.. then, dalam kul 2.30 ptg, bilik karpet jadi sunyi. SANGAT SUNYI. Shira, Kak miza, Tika roomate aku ni semua pergi camping. tingal aku SEORANG. Maka sepanjang hari itu aku kesorangan dan Nad dan Jenab hadiahkan aku Rantai Burung Hantu kegemaran aku.. ^__^


Sabtu pula, aku bangun dengan penuh semangat. aku excited sangat. akhirnya aku dapat juga shooting untuk pengacara Dokumentari Tiang Seri. Semua berjalan lancar. cuma rumah yang jadi lokasi pengambaran tu agak scary.. Then time pengambaran tu, aku terasa macam Nor Syuhada pulak. HAK3!


SUMPAH PERASAN!

 

kemudian aku keseorangan lagi di bilik. Nad pula balik kampung. maka aku pown melayan la movie Shrek, Shrek2 sampai Shrek 3. tiga2 aku nangis. =___=" satu movie,aku boleh nangis dua kali. tak kesah la cerita apa. aku pown tak faham. tapi ituuuuuuulah dia. HAHA!


Next hari Ahad. Owh. aku penuhka hari Ahad aku dengan menyiapkan Press Release. DAH SIAP!!!! hahaha. dalam ku 12, roomate aku yang pergi camping semua balik. Shira BUCUKK!!! Xp kesian tengok diorang. kene buli buat itula, inila.. haiihhh... nasib baik jugak aku dapat Kekeluargaan Islam. kalau dapat PBSM, memang merana lah hidup aku nak g camping.


HOK HOK HOK!


malamnya, aku perform Tarian Citrawarna untuk Open College. Meriah beb!!! ramai sangat. 5 kolej lelaki, 11 kolej perempuan. ...... eh? ye ke? jap2 aku kira. Dang Anum, Dang Merdu Wati, Dang Wangi, Tun Senaja, Tun Kudu, Tun Putih, Tun Merah, Tun Teja, Tun Fatimah dan Tun Puteri. owh.. 10 je ea? hahaha!! Kolej Lelaki? ermm.. Tuah, Kasturi, Lekiu, Lekir dan Jebat. hehe... dengar2 Dato' Mizan ada sebut tentang pertambahan 4 kolej baru kat Lendu ni. haiiihhh.. mase tu aku tak dapat nak bayangkan berapa ramai student kat UiTM Lendu ni. 


hmmm.. itulah dia. kehidupan kampus aku. penuh dengan aktiviti. Tapi walau padat mana pown aktiviti aku, masalah tetap masalah. makin lama, aku bukan sahaja nampak masalah aku. tapi aku nampak masalah kawan2 aku. dua tiga hari ni, baru aku sedar. ada kawan2 aku yang lain yang mengalami masalah yang hampir sama dengan aku. mula2 aku tengok, alahai macam biasa je masalah diowang nie.. tapi makin lama, makin aku perasan ada persamaan masalah diowang dengan masalah aku. ya. semua perkara itu mudah, tapi mudah itu bukan semuanya...


OKE.APE AKU MEREPEK NI. zzzzzz...


owh. hari tu aku nampak sesuatu yang berlaku di tasik. KECEWA. bukan sebab apa. mungkin sebab aku rindu gurauan dia kot. owh... dia takkan sedar yang sebenarnya aku bercerita tentang dia.



Hey,, I Miss You.



sekian...

No comments:

Mungkin Ini Cerita Yang Anda Cari