Para Penyiasat Saya

28 March 2011

Cinta Terhalang

assalamualaikum..


*dengan muka yang agak serabut. sehari tak tidur. mengadap laptop.


ARGGGGGGHHHHHHHHHHH!!!!! serangga pilihan! serangga pilihan! (tu lagu hilangkan tensyen).

Ape ni? Cinta Terhalang?? "aouch,," *sambil meletakkan tangan di dada.HAHA.


sudah. tak payah la nak kerut2 dahi. Sebenarnya aku baru je menghantar satu assignment yang mempunyai potensi untuk membunuh manusia. Assignment INC (Interpersonal Comunication) dan tajuk maut yang aku pilih di awal sem haritu ialah "Obstructed Love" atau dengan bahasa ibundanya, "Cinta Terhalang"... ArrggHhhhh.... "LAME sangat" *sambil mata kuyu2...


seriously, tajuk yang aku pilih tu sangat membunuh seliruh kehidupan aku.


KENAPA?


tak boleh bayangkanlah bila Sir Shawn suruh buat assignmen pasal tajuk pilihan sebanya 25 page. An Essay. In English. Sumpah aku rasa nak joget2 macam nak berdiri dan jerit je dalam kelas tu... "Owh?!! Sorry Sir. I think i dah tersalah masuk kelas. I'm not masscomm student. I'm  a student of Art & Design" lepas aku terus berlalu pergi dengan muka selamba. *buat muka selamba sebijiKK macam Nad. HAHA


HUH? AD? (owh...saye suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuke budak AD)


Tapi aku sedar, itu cuma khayalan dan realitinya, aku kena buat juga assignment tentang tajuk yang membunuh tu. Tajuk tu aku pilih bukan sebab hal peribadi. tapi sebab Sir Shawn nak cepat tajuk tu, aku pown main sembur jela perkataan tu. owh. lupa nak bagitawu. tajuk tu dipilih semasa awal sem. dan aku mula membuatnya 2 hari sebelum deadline.


HEBAT? ...... Wak Luuuuuu!!


dan nak dijadikan masalah, bila Sir cakap tajuk yang dipilih TAK BOLEH DITUKAR. oke. matilah aku.

namun, walau bagaimanapun, meskipun, begituuuuuuuuuuu........,, aku nekad untuk membunuh diri aku sendiri melalui assignment itu.  Stress yang melampau. sehinggakan aku menyanyi dan beraksi di luar norma kehidupan.


~~"siapa serangga pilihan? siapa serangga pilihan?"~~ *sambil jari tgn seperti pistol dan menunjuk-nunjuk ke arah laptop,HAHAHA.


DIAM. SUASANA GELAP. SUNYI. 


"obstructed love' sememangnya membunuh aku. hahaaaa... (baca dan ketawa dgn nada sedih.) sangat membunuh aku. setiap kali aku menaip sebaris ayat dalam microsoft word tentang assgnment INC, aku akan bercerita tentang aku sendiri. setiap baris. setiap isi yang terdapat dalam page assgnment aku tu membuat aku tertekan. setiap isi. aku menaip isi2 tersebut dan aku nampak diri aku. sumpah terseksa. Shira saje la yang nampak betapa seksanya aku nak siapkan assgnment 'Obstructed Love' tu.


seriously, aku bukan shj tertekan sebab deadline, tapi ia juga sebab aku terpaksa lihat balik sejarah aku. maksud aku,sejarah yang paling buruk. dan makin tertekan bila aku terpaksa melihatnya dari segala sudut. yela... assignment macam ni, kena la ada sudut2 pandangan yang berbeza. Dan..Oh ya,, aku juga seperti menasihati diri aku apabila aku buat isi tentang kesan2 negatif. AWKWARD sangat okay!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tetapi disebabkan MARKAH assignment, aku gagahkan juga kepala otak aku ni. aku paksa 'dia'(kepala otak aku) mengeluarkan idea-ideanya.


OKAY,AIDA. STOP IT. (suasana kembali terang)


dan akhirnya aku dapat siapkan juga Interpersonal Communication aku. walaupun sebenarnya aku buat2 tak nampak je part 'Apendix'. APE? aku tak perasan. ye. aku x perasan part tu. percayalah. 


Aku tak nak feeling2 lebih. yang berlalu biarlah berlalu. Kalau dulu aku akan gune ayat "MUNGKIN semua yang berlaku ni ada hikmahnya" tapi sekarang "MEMANG semua yang berlaku tu ada hikmahnya"


HEY YOU! aku ada kawan-kawan aku la.. mereka SEMPURNA okay! SEMPURNA dengan kekurangan yang mereka ada.

HEY YOU! aku ada family aku la.. walau pown ada sedara atau sepupu atau makcik2 aku yang masih menganggap aku 'tak bergaul'. Eh peduli ape?! aku ada MUMMY, AYAH, & APIZ. ape aku peduli korang semua. maksud aku, kalau korang TAK PEDULI kan aku, aku tak kesah langsung. Ermm.. Mungkin korang tak akan datang ke majlis kawen aku *itu mummy selalu kata bila aku tak rapat dgn makcik2 aku. EH,takpela~~ jimat jugak.. tak payah nak keluar bajet lebih2.. Tapi kalau boleh, datang la.. nak jugak aku bebaik dengan korang. tapi tak nak baik sangatla. 'RIMAS'.

HEY YOU! so what? aku rasa hidup aku lebih baik berbanding kau. walaupown kadang2 aku sangat bermasalah dengan berat badan aku yang tak naik2 dan muka aku yang tak selicin LISA SURIHANI. Tapi aku memang THE WINNER! kau ada apa?? Ce Citer~~ Ce Citer~~ *sambil meniru gaya tangan Usop.


KRIK...KRIK..KRIK...


okay.aku rasa cukuplah tu. Aku pown banyak lagi Assignment nak buat. ha! nanti,, abis je sem 2 nie,, aku akan show semua hasil assignment aku kat blog ni. tak nak tengok,apa aku kesah. HAHA.


sekian..,,


pesanan daripada penaja: jangan percaya bulat2...please.

No comments:

Mungkin Ini Cerita Yang Anda Cari