Para Penyiasat Saya

10 February 2011

menemui Pencipta (Allah)

assalamualaikum....

antara mati dan hidup..  -___- 

setiap yang hidup pasti akan mati. sama juga seperti kita manusia,khalifah dan hamba kepada Allah SWT. Kita tidak akan lari dari hari kemaatian. sem 2 ni aku banyak melihat insan2 sekelilingi aku kehilangan orang yang mereka sayang. kembali kepada Pencipta. Bila saat kita pula yang akan pergi bertemu-Nya? kalau lah kita ni mampu untuk mengetahuinya, bayangkanlah.....

Bila aku menadah tangan meminta dan berdoa. terasa satu perasaan timbul dalam hati aku. akuk tenung telapak tangan aku dalam2(tembus sampai ke karpet masjid tu). tenung lama2...(eh? kecik jugak tapak tangan aku ni ek?haha).. lama2 aku jadi sayu. 

DOSA?

ya allah,, banyaknye... >.<  Tuhan maha Pengampun..Ibadah aku??  Haihh... :( Tuhan boleh tarik nyawa aku bila2 masa saja. boleh ambil nyawa org2 yang aku sayang macam tu saja.

KEMATIAN?

ya allah,, aku takut...>.<  cuba bayangkan aku dimasukkan ke dalam liang lahat. keseorangan.. :/  ya allah,, aku takut..

aku terasa kecil sangat. melihat tapak tangan aku (yang konon kecik), aku seolah-olah terimbas-imbas dosa2 yang aku dah lakukan.. aku tersa bodoh. jahilnya aku... :(


ramai yang aku lihat gadis2 bertudung, yang sopan santun, cantik, alim.. bertuahnya mereka..

aku mungkin belum menjadi seorang gadis yang solehah. kadang2 aku cemburu. cemburu dengan kesempurnaan yang mereka miliki. mereka memegang kuat agama mereka. Islam di hati mereka. aku teringin untuk menjadi hamba allah yang solehah.


tapak tangan tadi aku tekupkan ke muka. 'Amin.....'~~~

ya allah,, terima ibadahku..,, ;'(


Kepada Azfar,, aida dan kawan2 harap azfar kuat, terima takdir Allah ni.. percayalah, Allah lebih menyayangi arwah.. semua ni ada hikmah. azfar kena yakin.. jangan terlalu ikutkan perasaan... apa2 kami semua akan sentiasa di sisi azfar...ingat tu! dan percayalah.. bukan sahaj ayah azfar,, tapi kita juga akan menghadapi saat itu.. yang pergi biarkan pergi.. teruskan hidup azfar.. kami semua sayangkan azfar. kita juga satu keluarga... Azfar kuat!! azfar ingat tu kay! :)

No comments:

Mungkin Ini Cerita Yang Anda Cari