Para Penyiasat Saya

07 December 2010

Aida dan Lintah!! COme and SEE!!!

assalamualaikum,,

ya...sahabat2ku sekalian,,
enteri kali ini,, aku nak cerita tentang LINTAH!!!



"urghhhHHH!!! eeeeewwww!!! "


COMEL kan? haha!!


mesti ramai yang takut dan geli bila tengok gambar2 tu kan?
haha.. :P
masa first time aku tgk lintah,,
kat dalam kepala otak aku ni cuma terfikir yang lintah ni boleh sedut darah aku dan menyebabkan aku MATI!
tu semua sebab pengaruh filem lahh. =___="

tapisekarang~~~~



TARRRRAA!!! hahaha!
tengok,, LINTAH yang aku takut2 dulu dah 'hinggap' kat pipi aku..
haha! MAMPU?! allalalalalaa~~~

tak caye lagi ke? haa..meh tengok lagi..





aku bersama 'doktor' Lintah.. Pn.Herny..
atau name panggilannye,, Kak Any.. (merangkap mummy aku..haha..)
hahaha!!



bukan aku je yang berbekam lintah,, tapi, adik aku pown sama taw.. hehehe...
KENAPA KAMI BERBEKAM LINTAH????
Kandungan hirudin yang tinggi di dalam lintah adalah anti-koagulan (menghalang pembekuan darah) yang sangat berkesan. Hirudin adalah sejenis protein yang diperolehi dari lintah tempatan(manillensis), berfungsi sebagai anti pembekuan semulajadi, dari beberapa penyelidikan, telah dibuktikan bahawa Hirudin boleh berfungsi secara berkesan menyekat pembentukan bagi menghalang pembekuan darah...
atau dengan kata yang lebih ringkas,,
orang yang berisiko untuk terkena angin ahmar,, anda digalakkan untuk menjalani rawatan bekam lintah ini..
selain itu,, berbekam lintah dapat merawat penyakit
1) MIGRAIN (student selalu dapat penyakit ni,,,lebih2 lagi time nk exam..huhu)
2) KENCING MANIS
3) GOUT
4) DARAH TINGGI
5) SENGAL SENDI
6) ALAHAN
7) RESDUNG
dan kalau nak tahu, Lintah ni hanya menyedut DARAH KOTOR sahaja.
maksudnye,, tak kan ada orang yang akan mati sebab sedutan Lintah..
satu lagi,, Lintah yang digunakan sebagai rawatan ni,, bukan macam Lintah kat sawah yang ganas2 tu..
Lintah untuk rawatan ni,, di bela dan dibersihkan sebelum diedarkan kepada pembekam..
haaa.. baguskan.. sebab tulah aku tak teragak-agak nak berbekam...
by the way,, kalau ada di antara kalian yang masih mencari2 pusat rawatan BEKAM LINTAH,,
ada satu tempat yang aku boleh cadangkan..
tempatnya di KULAI,JOHOR...
atau lebih tepat lagi di
TJ MART SALENG, KULAI, JOHOR...
atau lebih senang, hubungi sahaja 016-7003905 (Any)
ni ada gambar flyers Pusat RRawatan Bekam Lintah tu.. (klik la kalau nak tengok lebih jelas k..)
secara personal,, aku nak promote,,
"jomlah datang kedai mummy aku,, ade rawatan bekam lintah,, refleksologi kaki,, refleksologi tangan,, urut badan pown ade taw.. mari datang ramai2 naa...hehehe.."

1 comment:

E Ja said...

rasa nak pengsan tgk lintah bnyk2 tu...adoyai~~ @.@

Mungkin Ini Cerita Yang Anda Cari