Para Penyiasat Saya

16 July 2010

MDS (minggu destini siswa)







MDS (Minggu Destini Siswa)..

ermm.. ape yerk??



first day,, mmg Cik Sophie ase program MDS nie,,
mmg program senior membuli junior..
ape yang memenatkan ialah menapak dari satu tempat ke satu tempat...



kawasan UITM Alor Gajah tu bukan nye kecik tw..,,
ramai jugak siswa2 yang smpai melecet jari2 kaki diowang...
dhla tido tak cukup,,
banyak menapak pulak tu...



Cik Sophie time 2 ade jugak ase nk balek jer..
tp sbb tak nk la nti kene ejek dgn budak tu,,
so,, Cik Sophie ngadap jugak la MDS tu
haha,, (budak yg Cik Sophie mksudkan tu ialah adek Cik Sophie)






bila dah hari ke-4,, nk dijadikan cerita,
Cik Sophie ditimpa kemalangan (jatuh tngge je...)
so,,akak2 and abg2 PM ni ramai gila yg membantu..



maklumlah,,time tu Cik Sophie bertongkat,,
nk gerak2 mmg suuuuuusah!

time2 sakit tula Cik sophie ade terfikir,,



senanye MDS ni sgt2 membantu siswa dan siswi yg baru mcm Cik Sophie dan kwn2 len..






nape Cik Sophie wat pengakuan mcm tu??



sbb,, kalau la xde MDS tu,,



Cik Sophie pown x tawu mane perpustakaan,,
mane dewan kuliah,,
mane kafeteria...



dan yg menapak jaoh2 tu,, cuma nk para siswa biasa dgn keadaan jalan di dlm UiTM tu..

maklumla,, Sem 1 mmg x bole nk bwk transport..
so, nk taknak,, kene menapak jugak selama satu Sem...


so,,konklusinya di sini,,

MDS mmg ade misi tersendiri,,
dan Cik Sophie menghargainya sgt2,,,






UiTM di Hatiku... <3

No comments:

Mungkin Ini Cerita Yang Anda Cari